onsdag den 8. maj 2013

Så fik vi ællinger.

Jeg har tidligere skrevet om andemor, der ruger i vores buskbom på 1. sals terrassen.
I formiddags så jeg en meget stresset andemor med 5 ællinger gå frem og tilbage.


Hun kunne se ned på søen ud af glasset, men der er ingen åbning.

De var ikke nemme at fotograferer, for de piler frem og tilbage.

Jeg ville ikke gå for tæt på for ikke at stresse andemor yderligere.

Ringede after min mand, som bevæbnet med have -
handsker og en papkasse fik ællingerne ned.
Andemor blev på 1. sals terrassen, og min mand gik ind igennem huset med ællingerne. Hun kom ned så snart hun hørte ungerne pippe nede på vores græsplæne.


Endelig nede på jorden.


Andefar ser til på behørig afstand. Og nu svømmer de lystigt rundt i søen!

Ha en god dag.

5 kommentarer:

  1. Hej Space.. flotte billeder og en dejlig historie.. Jeg vil prøve at lokke ænderne næste gang jeg er i kajakken.. det vælter rundt med ænder på gammel åen.. :)) vi skrives Henrik

    SvarSlet
  2. Det er meget sympatisk atb ænder bliver sammen till death do you parth!


    SvarSlet
  3. HVor er de kære:) Vi var til bryllup i weekenden i England og der var bitte små grisebabyer der hvor det blev holdt. Ah... de var sååååå kære:)

    http://hvisvindenvender.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, alle dyre babyer ( næsten ) er søøde!!
      Håber I havde en god tur til UK.

      Slet