torsdag den 13. marts 2014

MR Scanning.

Nu har jeg i snart 3 uger haft en sovende venstre arm og smerter skiftevis i skulder og nakke.
Jeg startede med at få en times ryg massage to dage i træk, det blev det bare værre af. Vågnede kl. 05 om natten og havde så mange smerter.

Bryder mig ikke om at spise smertestillende, men det var jeg godt nok nødt til!

Nå, vi var på start tidspunktet i vores hus i bjergene, så jeg fik tid hos en oesteopath. Gik hos ham 4 gange - det hjalp lidt. Han trykker forskellige steder i nakken og skulderen, og jeg lå 15 min. med varmt ler på nakken.

Vi kørte hjem i torsdags og fredag havde jeg en tid hos egen læge. Der fik jeg noget smertestillende ( som min colitis cohn ikke ku lide ), nå sidespring - fik en henvisning til en MR Scanning. Det var så i dag.... ikke den mest fede oplevelse. Iført smarte lysseblå papirsbukser og tunika skal man ligge helt stille. Fik ørepropper og hovedet spændt fast på en eller anden mærkelig måde. Jeg har ikke klaustofobi - men ikke sjovt at ligge sådan, selvom jeg havde en panik knappe i hånden. Maskinen larmer for vildt og det tager 15 min. som jo egentlig ikke er lang tid, men det føltes sådan. Jeg fik sådan en underlig rystelse i hovedet et par gange - aner ikke hvorfor jeg ikke kunne slappe af?

Nå, nu venter jeg bare på, hvad min læge siger til min diagnose. Jeg frygter jo selvfølgelig det værste...

Ha en dejlig aften.

5 kommentarer:

  1. Krydser fingre for dig og håber på det bedste.
    Ja, MRscaninger er ikke fede. Jeg har snart fået på den anden side af 10 men det gør det ikke sjovere. jeg får altid sklædud fordi mine ben spjætter (det er sclerosen der driller) og man skal jo ligge helt stille.
    God bedring med dig.

    SvarSlet
  2. Sygeplejersken foreslog at jeg skulle bede om noget beroligende, hvis jeg skal MR scannes igen. Pyh- ha, du er da en vant til det, men meget foruroligende 1. gang, synes jeg. Og tak.

    SvarSlet
  3. Tak Stella for at du gamle blog veninde kom forbi :-)
    Jeg har en betændt nerve i klemme ml. 2 halv hvirvler, og det gør ret så ondt. Nu skal jeg finde en fysioterapeut, og ser om det kan hjælpe.

    SvarSlet
  4. uf for den....håber det går bedre :)

    SvarSlet