søndag den 29. juli 2012

En dejlig dag.

Startede med en halv time på motionscyklen - endelig kom jeg igang. Manden løb på løbebåndet - derefter en tur i poolen og en kop kaffe. Ah, det er en god start.

Vi havde besluttet at spise frokost på en restaurant oppe i bjergene. Søn og datter kørte derop, men vi gamle hikede derop. Det var en tur på ca. 25 min. - spiste en hyggelig frokost. Restauranten var fuld - der er klassisk koncerter i byen, så her er mange turister. Vi gik ned af bjerget efter frokost, blev da noget svedende... pyh ha. I får lige et par snapshots taget med mandens mobil, da jeg ikke havde kamera med. Solen skinner og jeg har allerede forberedt aftensmaden. Så skønt med en aktiv dag.

Alperne er skønne om sommeren.

Jeg elsker simpelthen roen i naturen.







God søndag aften.

lørdag den 28. juli 2012

En dag på langs..

Gad ikke noget i dag overhovedet. Stod først op kl. 15, havde ike lyst til noget som helst.Manden lavede mexicansk middag : fajitas med kyllling, løg og peberfrugt. Dertil tortillas med ost, oliven .jalapenos og peberfrugt. Lidr majs og creme fraiche.

Men dagen var jævnt kedelig. Håber din dag var god.

søndag den 22. juli 2012

Rom på 2 dage.

Nu er vi tilbage i Schweiz efter en lang ferie i Frankrig og Italien.
Vi har set og oplevet så meget, at det tager tid at bearbejde indtrykkene.


Den spanske trappe.
Synes nærmest at byen er ET stort friluftsmuseum. Havde ikke forestillet mig, at der var SÅ mange fine gamle ruiner o.s.v.

Vatikanet.
Der var en vandren af en horde af turister i byen.

Vi tog en bustur rundt med en åben sightseeing bus, det er en god måde at danne sig et indtryk på, og man får fortalt forskellige facts.

Vand må der til i 41 graders varme, pyh-ha juli er ikke den bedste måned til storby besøg, men det vidste vi nu på forhånd.
Colloseum - bygget i år 72!

Meget imponerende bygningsværk.

Til slut lidt stemninsbilleder :

Håber I har nydt Jeres ferie.

mandag den 11. juni 2012

Det plejer jeg aldrig....

At genlæse en bog, men p.t. Kører jeg på pumperne m.h.t. Læsestof. Så jeg nuppede Camilla Lackbergs "Stenhuggeren", som jeg læste i 2007, og kan faktisk ikke huske plottet. Er det et tegn på, at man er gammel?? Nå, men jeg nyder at læse indtil min bestilling fra saxo.com kommer. Tager tilbage til Schweiz for at ordne praktiske gøremål, så som betale regninger og tømme postkasse. Datteren tager til London for at besøge sin storebror. Det er stort. De plejer at skændes vildt, men nu gør sønnike rent, og køber ekstra dyne, så søster kan sove på sofaen. Han har spurgt på sms hvad hun spiser til morgenmad, for han vil købe ind. Jeg er rørt! Måske De alligevel får et godt søskende forhold...

tirsdag den 29. maj 2012

Test.

Tester lige fra min ipad i Frankrig om jeg kan skrive på bloggen. Vejret er so-so for årstiden, men glæder mig til sviptur til Danmark på fredag. Ju hu, så skal mor ha et kæmpe knus......

mandag den 21. maj 2012

Andemor.

Vi havde en andemor der fløj op på vores 1. sals terrasse og ind i vores buskbom. Troede hun lå på æg, og begyndte at forestille os hvordan vi skulle få ungerne ned i søen.

Hun spiste cornflakes af hånden, så hun er noget tam.
Ja, cornflakes fordi jeg spiser "no carb", så har kun rugbrød i huset - og hvad fodrer man lige ænder med?

Men hun var vist skruk, for hun holdt op med at flyve ind i buskbommen. Hannen blev på græsplænen eller i søen - han er ikke så social.


Hvad kan jeg sige : rap-rap.


Ha en god aften.

Spiser I and til jul?

fredag den 18. maj 2012

Om at bo i udlandet.

Vi har boet i Schweiz i 4 1/2 år, og det er et dejligt land - ingen tvivl om det.

Men jeg læser stadig danske nyheder på internettet og savner ind imellem den spontane kontakt med familie og veninder. Mit tyske er ikke 100% flydende, men jeg klarer mig.

Jeg har ikke nogen gode veninder her, men kun sådan nogle "overfladiske" mødre fra skolen, som jeg ikke har det store tilfælles med. Heldigvis kommer min mand og jeg fint overens og nyder hinandens selskab med sort humor og mange grin.

I Danmark kunne vi ikke bo et smukkere sted, end vi gør nu.

Vi har direkte adgang til søen og ikke langt til bjergene. Det tager cirka en halv time, så er vi midt i Zürich, så det er lidt af et smørhul, men  men men ... noget savner man.



Lidt forskellige views fra vores stue.

Bernie, som jeg savner fordi han er i Frankrig siden påske.

Ungerne savner jeg, fordi jeg ikke kan vænne mig til at de ikke kommer hjem hver eftermiddag.

Hvad skal jeg gøre?????????

Grow up, vil nogen nok sige, men jeg er virkelig lidt desperat.