fredag den 18. maj 2012

Om at bo i udlandet.

Vi har boet i Schweiz i 4 1/2 år, og det er et dejligt land - ingen tvivl om det.

Men jeg læser stadig danske nyheder på internettet og savner ind imellem den spontane kontakt med familie og veninder. Mit tyske er ikke 100% flydende, men jeg klarer mig.

Jeg har ikke nogen gode veninder her, men kun sådan nogle "overfladiske" mødre fra skolen, som jeg ikke har det store tilfælles med. Heldigvis kommer min mand og jeg fint overens og nyder hinandens selskab med sort humor og mange grin.

I Danmark kunne vi ikke bo et smukkere sted, end vi gør nu.

Vi har direkte adgang til søen og ikke langt til bjergene. Det tager cirka en halv time, så er vi midt i Zürich, så det er lidt af et smørhul, men  men men ... noget savner man.



Lidt forskellige views fra vores stue.

Bernie, som jeg savner fordi han er i Frankrig siden påske.

Ungerne savner jeg, fordi jeg ikke kan vænne mig til at de ikke kommer hjem hver eftermiddag.

Hvad skal jeg gøre?????????

Grow up, vil nogen nok sige, men jeg er virkelig lidt desperat.


8 kommentarer:

  1. Hej Space
    Kan da godt se det er smukt i Schwiez, men det er der så sandelig også i DK - endda rigtig meget. Jeg kan slet ikke forestille mig at tage på ferie syd for grænsen, når jeg ikke engang er færdig med at udforske DK og dens herlige natur. Tro mig, men Anette ville endda meget gerne til Italien på ferie, men så bliver det uden mig - jeg har det rigeligt varmt her i det midtjyske.

    Læser lidt omkring på blogge når tiden tillader det, men har ikke selv nogen blog.

    Venligst
    Knejten

    SvarSlet
  2. Hej Knejten og Anette, så hyggeligt at høre fra gamle tv2 bloggere - især fra Herning. Jamen verden er jo bare til at udforske - om det er Italien eller Silkeborg, mugligherderne er uendelige. Snakker I stadig med Else fr Odder? Ha en god aften!

    SvarSlet
  3. Forstår dig godt, jeg savnede også til tider Danmark mens jeg boede i London. Nu bor jeg igen i Danmark og savner London.... Men jeg er vist bare svær at tilfredsstille:) Det er sundt at savne og hvor bor I bare skønt:)

    SvarSlet
  4. MS, det kommer lidt i perioder med at savne, men nogle dage er det bare noget, der fylder.

    SvarSlet
  5. Ah, jeg kender alt til det! Godt nok er London ikke smuk på den måde, som du viser her...! Men her sker rigtig meget og der er altid noget nyt at udforske. Jeg kan godt lide mentaliteten herovre. I DK (mest byerne selvfølgelig) er der så mange faceadespil, man skal helst se ud på en vis måde. Plus aftaler skal arrangeres nærmest måneder i forvejen. Jeg elsker, at man kan slappe lidt mere af på den front i London. Til gengæld savner jeg den danske humor, at have venner/familie tættere på, at det er nemmere at have sunde vaner, arbejdstimerne/lønnen, min cykel og cykelstierne! Jeg tror, jeg ville savne London i DK men også omvendt... Såå tjaahh, det handler vel om at være glad det meste af tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kender du "Scandi Market" på Tottenham Court Road, der køber sønnike bl.a. Faxe Kondi, ristede løg, remoulade og Mathilde Cacao mælk??

      Jeg blev helt misundelig, da han sendte et billede af hans køleskab.

      Slet
  6. Space!
    Vi har jævnlig kontakt med tre fra bloggen, skal besøge de to af dem på tirsdag ligesom vi har planlagt et ophold på sjælland til august. Fruen og jeg tager ofte på kro ophold, finder spændende spisesteder rundt i jylland - og passer ellers rigtig godt på hinanden.
    Er på selvvalgt kur pga. diabetes 2. smed hurtigt 10 kg. ved at drikke et stort glas vand inden spisning, samt at jeg ikke må spise mig mæt. Alkohol nyder jeg slet IKKE - det feder.

    Venligst
    Anette & Hansen//

    SvarSlet
  7. Anette og Knejten, det lyder hyggeligt med Jeres blog-kom-sammen. Ja, jeg nyder gerne et glas vin eller to, og ved godt det feder. Min mor har oveni meget andet også diabetes 2, så jeg ved man skal passe på.

    Godt at I passer på hinanden - og nyd sommerens komme i DK.

    SvarSlet