onsdag den 21. december 2011

En lidt anderledes jul - og dog.

Da vi for 1. gang holder jul i vores hus i bjergene bliver nogle ting lidt anderledes. F.eks. har vi på datterens opfordring allerede pyntet træet i dag. Træet er nok halv størrelse på det vi plejer at ha. Men stuen her er ret lille, og Bernie skulle gerne kunne gå forbi.


Træet bliver lidt a la designer jul, da vi har købt kugler i brunlige nuancer, der passer til et træhus. Alle ungernes hjemmelavede pynt fra børnehave og skole tid ligger jo hjemme, hvor vi bor permanent.


De nye kugler gøres klar- prismærke klippes af og et ophæng sættes på.


Manden og datteren syntes træet så lidt fesn ud, så nu er de kørt til supermarkedet for at få lidt guldglimmer. Alle vores lysholdere er hjemme, og det må bare være sådan.

Adventskransen matcher natur temaet i brunlige nuancer.
Nogler vil nok mene, jeg er anti jul, men har dog også lidt nisser o.s.v.


Kan da rigtig godt li naturlig julepynt. Denne dekoration købte jeg sidst år til pynt i min mands firma. Jeg genbruger den i år. Hev det gamle gran ud og stak nogle friske grene ind. Føler virkelig jeg sparer en formue. Nyt lys og "here we go".....

Nu er manden og datteren kommet hjem, da supermarkedet var lukket. Må se hvad vi gør ved juletræs situationen...........




20 kommentarer:

  1. Ser da temmelig godt ud i den bjerghytte. Må give resten af familien ret i at julepynt bare i brunt holder ikke. Der skal mere go' på

    SvarSlet
  2. Ih hvor ser det bare hyggeligt og dejligt ud. Husk det er godt at pröve noget nyt ;)
    Jeg kan godt lide jeres trä og de brune kugler, men vil også holde på at der skal noget guld til.
    Jeg kommer forbi inden juleaften, skal vi skåle igen i år?

    SvarSlet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud :)
    Glæderlig jul til dig og familien :)

    Julehilsner, Sidsel

    SvarSlet
  4. Solo, ved godt at i julen skal alting være "som det plejer" - det bliver det bare ikke lige m.h.t. pynten.

    SvarSlet
  5. NB, vil se om vi kan opdrive lidt glims..
    Ja, det ku gå hen og blive en tradition.

    SvarSlet
  6. Det ser da rigtig rigtig hyggeligt ud, det kan jo næsten ikke blive mere jul end som så.

    Masser af idyl og jeg synes jeres kreativitet hvad angår juleudsmykning banker i mit blomsterhjerte.

    Rigtig glædelig Jul fra et solrigt Provence, garanteret uden sne.

    SvarSlet
  7. PC, Tusind tak - og vil også ønske dig en Rigtig Glædelig Jul. Endelig kom solen frem idag - det kan godt blive for meget sne, men nu tør det.

    SvarSlet
  8. Ja det kunne være en rigtig god tradition så det synes jeg vi skal holde fast i, skal vi mødes her på din hyggelige blog klokken?

    SvarSlet
  9. Rigtig glædelig jul til dig og din familie!

    Kunne jo desværre ikke få blogspot til at fungere, men måske lykkes det en dag ;-)

    Hvor ser det hus dog hyggeligt ud! Julepynten er også smuk, og guldet vil helt sikkert sætte prikken over i'et. Savner faktisk familie-jul i år...

    Vil tænke på dig i morgen aften, når anden fortæres ;-)

    SvarSlet
  10. NB, ha-ha - du kan godt få et glas inden din Op. Jamen, jeg er hjemme hele dagen - blot en gåtur med hunden.

    Gakke, har I mon spist Jeres and? Tak og god jul på Kreta med kattene og kæresten. Håber du finder ud af blogspot - du kan da kommenterer..:-)

    SvarSlet
  11. Space

    He - Ja det kan jeg nemlig. Men fra Söndag morgen så ser det noget anderledes ud i mange uger frem ;)
    Skal vi sige klokken 14?

    SvarSlet
  12. Jamen, så må det blive et glas portvin fra min side, det er en aftale :-) Du søde blogveninde.

    SvarSlet
  13. Det bliver også portvin som sidste år fra min side, vi ses i morgen kl 14 :)

    SvarSlet
  14. Altså, folk vil synes vi er skøre. Men ok det er vi jo også i en vis grad. Vi ses.

    SvarSlet
  15. Space: Er du da helt vimmer??? Spist vores dyrebare and før selveste juleaften!!! Det ville da være en helligbrøde af rang ;-)

    Går i seng om lidt. Kattene er totalt skøre udenfor - så nu er jeg endnu mere gak.

    Ja, jeg kan godt kommentere: endnu en ting, der p¤sser mig af, fordi jeg har slettet profilen, der blev ved med at vise mit private navn på andre blogs.

    Ellers går det storartet ;-D

    Godnat - og sov godt trods jule-fornemmelser i hele kroppen ;-)

    Gu' er I skøre, dig og NB - DEJLIGT skøre!

    SvarSlet
  16. Altså du er hjertelig velkommen til vores jule-skål i morgen kl. 14 - om det er vand, vin eller portvin......

    Godnat og sov godt - er selv på vej til dynerne....

    SvarSlet
  17. Tak for invitationen ;-) Skåler med i et eller andet kl. 14, hvilket så bliver kl. 15 for mig, da vi er en time foran her i GR.
    Merry Christmas - Ho-ho-ho!

    SvarSlet