torsdag den 26. april 2012

Raw food.

Hvad mon vi har anskaffet os til køkkenet?

Noget som disse frugt og grøntsager skal bruges til...


En juice maskine fra Vitaleo.


Tanken er, at vores frokost skal bestå af et glas grøntsagsjuice.


Den skulle selvfølgelig prøvekøres. Det fede er, at man ikke behøver at skrælle frugt og grønt for der klarer den selv. Og som en bonus er den faktisk nem at rengøre.

Vores 1. forsøg var en juice af 2 æbler, 2 gulerødder og ingefær - der blev 2 små glas.

Lavede lige frokosten til i morgen, som bestod af :

2 gulerødder, 2 stængler celleri, 8 tomater, lille håndfuld basilikum og en halv agurk. Der blev 2 store glas - men er overrasket hvormeget frugt/grønt der går til juice.

Nogle derude der har gode juice opskrifter?

3 kommentarer:

  1. Der går vildt meget frugt/grønt til juice! Min far har en juice maskine, jeg altid låner, når jeg er der. Jeg vil vildt gerne have en, men den skal være ordentlig og så er den dyr... Og ved sq heller ikke liiiige, hvor jeg skulle finde plads til den!

    SvarSlet
  2. Synes også det smager godt, men mætter ikke så meget.
    Det er det værste ved de køkkenmaskiner at de fylder. Og bliver den sat væk i et skab, kommer jeg ikke til at bruge den.

    SvarSlet
  3. Du har helt ret, der går en masse til spilde. Jeg er desværre ikke god til at bage, men pebre ville da være fine i en pastasauce :-)

    Prøved at juice avokadoer - det duer ikke, der kom ren avokadomos ud - øv. Men det er stadig nyt med denne maskine.

    SvarSlet