mandag den 23. april 2012

Tak Newyorker by heart for inspiration.

Læste på Newyorkerbyheart's blog om en spændende creme, som jeg straks måtte afprøve.

Ringede til manden og fik ham til at stoppe på vej hjem og plukke noget ramsløg ( Bärlauch ). Han plukkede en lille bærepose fuld, og jeg brugte ca. en trediedel.

Blev grundigt skyllet og slynget.

Et lille bundt radisser. Sjovt nok er radisse bundtnerne meget små i Schweiz i forhold til f.eks. Frankrig, hvor vi har et hus og ofte handler ind.

På vej i blenderen med olivenolie ( egen avl fra Frankrig ).

Cremen kunne jeg ikke gøre helt færdig, da jeg ikke havde creme fraiche i køleskabet. Vores køkken spiller ikke 100 % da vi tager til Californien om 7 dage, så jeg køber ikke helt vildt ind.

Er så spændt på Los Angeles og San Francisco da vi ikke har været i den ende af USA tidligere.

Cremen gøres færdig i morgen, hvor jeg regner med at spise crudites ( rå gulerødder, agurk, stang selleri, blomkål, cherry tomater og houmous med pitabrød ).

God aften.


4 kommentarer:

  1. Dag- eller natcreme? ;-O

    Jeg var i San Francisco for lidt over 10 år siden. Det var en spændende by - og sjovt at køre med sporvognene - op og ned af bakkerne.

    God ferie!

    SvarSlet
  2. Det ser ud til og lyder som om, det bliver lækkert!

    Jeg har stadig aldrig været i USA, men er ved at planlægge en New Yorker tur til efteråret med en veninde!

    God tur!

    SvarSlet
  3. Gakke, du kan spise den hele døgnet :-)) He-he, ville nok ikke pynte i ansigtet.
    Vi har kun 1 dag i San Fransisco, så vi får travlt.

    Håber det går godt med sommerhuset, og vejret snart bliver til det.

    SvarSlet
  4. Gemt, du kan glæde dig til New York. Har været der 2 gange og håber på flere besøg.

    SvarSlet