Så må hver dagen gerne så småt indfinde sig.
Jeg er igen igen lidt på skrump, og startede faktisk dagen med en lille løbetur. Det er ca. en måned siden jeg sidst løb. Så stængerne har været lidt ømme i dag.
Her er vores frokost i dag : en gullerod, en kvart agurk, 2 stk. fennikel, en appelsin, et æble en håndfund jordbær og en skive frisk ingefær.
Et stort glas juice blev det til. Spækket med friske vitaminer....
Spiser du sundt i hverdagen?
fredag den 14. september 2012
torsdag den 13. september 2012
Charly.
Vi var i sidste uge i vores hus i Frankrig - vejret var dejlig varmt. Vi har fået en ny husholderske ( guardian ), og nu var tiden til at finde en hund.
Tidligere har vi fundet et par hunde fra et internat : Provence sans collier. Så der kørte vi igen en tur til. Vi havde dog glemt, hvor langt væk det ligger - der var vel 105 km og det sidste stykke af små snoede landeveje.
Og vi var heldige og blev forelsket i ham her...
Tidligere har vi fundet et par hunde fra et internat : Provence sans collier. Så der kørte vi igen en tur til. Vi havde dog glemt, hvor langt væk det ligger - der var vel 105 km og det sidste stykke af små snoede landeveje.
Og vi var heldige og blev forelsket i ham her...
Han er 5 mdr. og vi kalder ham Charly. Han er et mix af Grand danois og boucheron. Han blev fundet på en p-plads og politiet hentede ham. Han var ikke chippet og ingen savnede ham, så derfor endte han på dette fantastiske internat. Det bliver drevet af frivillig arbejdskraft, og det er virkelig nogle ildsjæle, der arbejder der.
Men sikke nogle historier nogle af disse hunde har. En hund var blevet efterladt sammen med en kat i en lejlighed uden mad eller drikke. Familien var rejst væk, men naboen klagede til politiet over hundens gøen, så de kom og reddede dyrene. Hold da op, hvor var den mager - lille kræ.
Han er allerede faldet godt til - og nåede da også at gufle et par klip-klappere. Vi har åbenbart glemt at ha hvalp, så vi glemte at stille skoene væk :-))
Ved ikke lige hvor køn han er, men han er bare så sød og rar...
Og det føles godt at give en hund en chance nummer to.
Ha en god dag.
lørdag den 25. august 2012
Ikke så meget blog.
Hmn.. tiden flyver afsted, så jeg føler ikke rigtig tiden er til at blogge så meget. Vi har stadig vores 2 børn hjemme endnu - og der bliver vasket og vasket så De begge kan rejse med en ren kuffert. " Mothers pride".
Sønnike skal tilbage til London på mandag eftermiddag - skal lige nå at til tandlæge om formiddagen, for vi tror ikke, det har 1. prioritet hos en 19 årig.
Datteren skal køres til hendes boarding school tirsdag. Den ligger ca. 3 timer herfra og vi vil begge gerne se hendes nye værelse og evt. hilse på den nye roommate. Hun glæder sig helt vildt til at gense veninder fra sidste år.
Så får vi besøg fra Danmark dagen efter - ikke den bedste planlægning, men sådan er det jo oftest. Det er min ældste veninde med mand og søn med svigerdatter. Så der skal lige skiftes sengetøj når ungerne er rejst. Jeg vil ikke stresse, men da jeg jo ikke arbejder mere så skal man lige vænne sig til at der sker ting hurtigt efter hinanden.
Uheldigvis kommer vores nye sofa og lænestol dagen inden gæsterne, men mon ikke vi ved fælles hjælp kan få stuen til at se ok ud. Jeps, jeg ved at jeg er en perfektionist........
God weekend.
Sønnike skal tilbage til London på mandag eftermiddag - skal lige nå at til tandlæge om formiddagen, for vi tror ikke, det har 1. prioritet hos en 19 årig.
Datteren skal køres til hendes boarding school tirsdag. Den ligger ca. 3 timer herfra og vi vil begge gerne se hendes nye værelse og evt. hilse på den nye roommate. Hun glæder sig helt vildt til at gense veninder fra sidste år.
Så får vi besøg fra Danmark dagen efter - ikke den bedste planlægning, men sådan er det jo oftest. Det er min ældste veninde med mand og søn med svigerdatter. Så der skal lige skiftes sengetøj når ungerne er rejst. Jeg vil ikke stresse, men da jeg jo ikke arbejder mere så skal man lige vænne sig til at der sker ting hurtigt efter hinanden.
Uheldigvis kommer vores nye sofa og lænestol dagen inden gæsterne, men mon ikke vi ved fælles hjælp kan få stuen til at se ok ud. Jeps, jeg ved at jeg er en perfektionist........
God weekend.
lørdag den 4. august 2012
Mon jeg overlever?
Er ved at pakke, da vi skal til Danmark i morgen. Min mand og søn ( med ny erhvervet kørekort ) tager bilen, og datteren og jeg flyver til Hamburg. Jeg er ikke så begejstret for turen op gennem Tyskland, men vi mødes i Hamburg. Så kører vi i sommerhus ved Vesterhavet og slapper lidt af. Ungerne har vist et par aftaler med nogle gamle venner fra dengang vi stadig boede i DK.
Vi skal besøge mine forældre - og det passer lige med at min far bliver 76 år, så det er fint.
Så har vi inviteret de nærmeste til middag på en restaurant, så er vi fri for at køre rundt og besøge dem alle, men får dem set med et smæk. Og det passer lige med, at det er vores 21 års bryllupsdag, så vi bliver lidt fejret.
Derefter går turen til Fyn, hvor svigerinden holder sin 50 års fødselsdag med en kæmpe fest!
Turen hjem tager vi sammen i bilen, mon ikke det kan gå?
Men m.h.t. at overleve en uge uden internet, det bliver nok svært.
Glæder mig til at se familie , venner og spise dansk mad.. dase i sommerhuset og feste, selvom det ikke er så længe siden manden og jeg var der. Men ungerne har ikke været der i 1 1/2 år p.g.a. Deres skoler.
God lørdag.
Vi skal besøge mine forældre - og det passer lige med at min far bliver 76 år, så det er fint.
Så har vi inviteret de nærmeste til middag på en restaurant, så er vi fri for at køre rundt og besøge dem alle, men får dem set med et smæk. Og det passer lige med, at det er vores 21 års bryllupsdag, så vi bliver lidt fejret.
Derefter går turen til Fyn, hvor svigerinden holder sin 50 års fødselsdag med en kæmpe fest!
Turen hjem tager vi sammen i bilen, mon ikke det kan gå?
Men m.h.t. at overleve en uge uden internet, det bliver nok svært.
Glæder mig til at se familie , venner og spise dansk mad.. dase i sommerhuset og feste, selvom det ikke er så længe siden manden og jeg var der. Men ungerne har ikke været der i 1 1/2 år p.g.a. Deres skoler.
God lørdag.
søndag den 29. juli 2012
En dejlig dag.
Startede med en halv time på motionscyklen - endelig kom jeg igang. Manden løb på løbebåndet - derefter en tur i poolen og en kop kaffe. Ah, det er en god start.
Vi havde besluttet at spise frokost på en restaurant oppe i bjergene. Søn og datter kørte derop, men vi gamle hikede derop. Det var en tur på ca. 25 min. - spiste en hyggelig frokost. Restauranten var fuld - der er klassisk koncerter i byen, så her er mange turister. Vi gik ned af bjerget efter frokost, blev da noget svedende... pyh ha. I får lige et par snapshots taget med mandens mobil, da jeg ikke havde kamera med. Solen skinner og jeg har allerede forberedt aftensmaden. Så skønt med en aktiv dag.
Alperne er skønne om sommeren.
Jeg elsker simpelthen roen i naturen.
God søndag aften.
Vi havde besluttet at spise frokost på en restaurant oppe i bjergene. Søn og datter kørte derop, men vi gamle hikede derop. Det var en tur på ca. 25 min. - spiste en hyggelig frokost. Restauranten var fuld - der er klassisk koncerter i byen, så her er mange turister. Vi gik ned af bjerget efter frokost, blev da noget svedende... pyh ha. I får lige et par snapshots taget med mandens mobil, da jeg ikke havde kamera med. Solen skinner og jeg har allerede forberedt aftensmaden. Så skønt med en aktiv dag.
Alperne er skønne om sommeren.
Jeg elsker simpelthen roen i naturen.
lørdag den 28. juli 2012
En dag på langs..
Gad ikke noget i dag overhovedet. Stod først op kl. 15, havde ike lyst til noget som helst.Manden lavede mexicansk middag : fajitas med kyllling, løg og peberfrugt. Dertil tortillas med ost, oliven .jalapenos og peberfrugt. Lidr majs og creme fraiche.
Men dagen var jævnt kedelig. Håber din dag var god.
Men dagen var jævnt kedelig. Håber din dag var god.
søndag den 22. juli 2012
Rom på 2 dage.
Nu er vi tilbage i Schweiz efter en lang ferie i Frankrig og Italien.
Vi har set og oplevet så meget, at det tager tid at bearbejde indtrykkene.
Den spanske trappe.
Synes nærmest at byen er ET stort friluftsmuseum. Havde ikke forestillet mig, at der var SÅ mange fine gamle ruiner o.s.v.
Vatikanet.
Der var en vandren af en horde af turister i byen.
Vi tog en bustur rundt med en åben sightseeing bus, det er en god måde at danne sig et indtryk på, og man får fortalt forskellige facts.
Vand må der til i 41 graders varme, pyh-ha juli er ikke den bedste måned til storby besøg, men det vidste vi nu på forhånd.
Colloseum - bygget i år 72!
Meget imponerende bygningsværk.
Til slut lidt stemninsbilleder :
Håber I har nydt Jeres ferie.
Vi har set og oplevet så meget, at det tager tid at bearbejde indtrykkene.
Den spanske trappe.
Synes nærmest at byen er ET stort friluftsmuseum. Havde ikke forestillet mig, at der var SÅ mange fine gamle ruiner o.s.v.
Vatikanet.
Der var en vandren af en horde af turister i byen.
Vi tog en bustur rundt med en åben sightseeing bus, det er en god måde at danne sig et indtryk på, og man får fortalt forskellige facts.
Vand må der til i 41 graders varme, pyh-ha juli er ikke den bedste måned til storby besøg, men det vidste vi nu på forhånd.
Colloseum - bygget i år 72!
Meget imponerende bygningsværk.
Til slut lidt stemninsbilleder :
Håber I har nydt Jeres ferie.
Abonner på:
Opslag (Atom)







