torsdag den 13. september 2012

Charly.

Vi var i sidste uge i vores hus i Frankrig - vejret var dejlig varmt. Vi har fået en ny husholderske ( guardian ), og nu var tiden til at finde en hund.

Tidligere har vi fundet et par hunde fra et internat : Provence sans collier. Så der kørte vi igen en tur til. Vi havde dog glemt, hvor langt væk det ligger - der var vel 105 km og det sidste stykke af små snoede landeveje.

Og vi var heldige og blev forelsket  i ham her...


Han er 5 mdr. og vi kalder ham Charly. Han er et mix af Grand danois og boucheron. Han blev fundet på en p-plads og politiet hentede ham. Han var ikke chippet og ingen savnede ham, så derfor endte han på dette fantastiske internat. Det bliver drevet af frivillig arbejdskraft, og det er virkelig nogle ildsjæle, der arbejder der.

Men sikke nogle historier nogle af disse hunde har. En hund var blevet efterladt sammen med en kat i en lejlighed uden mad eller drikke. Familien var rejst væk, men naboen klagede til politiet over hundens gøen, så de kom og reddede dyrene. Hold da op, hvor var den mager - lille kræ.

Han er allerede faldet godt til - og nåede da også at gufle et par klip-klappere. Vi har åbenbart glemt at ha hvalp, så vi glemte at stille skoene væk :-))

Ved ikke lige hvor køn han er, men han er bare så sød og rar...

Og det føles godt at give en hund en chance nummer to.

Ha en god dag.

3 kommentarer:

  1. Sikken flot hund i har fået. Hvor ligger det internat ? Er det her omkring hvor jeg bor ?

    Undskyld jeg glemmer totalt at kigge ind her, jeg har lukket min pia-charlotte.com og jeg kan ikke huske, hvordan jeg kommer ind på min blogspot. Ellers går det meget godt.

    SvarSlet
  2. Hej PC
    Internatet ligger 30 km. før Toulon.
    Håber alt vel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo det går fremad, men jeg er stadig ikke kampklar.

      Er det fra din eller min side de 30 km fra Toulon

      Slet