mandag den 20. februar 2012

Suppe.


Det er en smuk og kold mandag ca. -2 grader. Så jeg bestemte mig for, at lave en ordentlig omgang suppe.


Det blev til en variation af hvidkålsuppe kuren.
Har prøvet den 2 gange før, men aldrig i ret lang tid. Men nu er børnene ikke hjemme i hverdagen, så jeg skal ikke lave seperat mad og fristes af det! Manden er med på at give kroppen et "boost" af en kaloriebrænder. Vi vil ikke følge kuren, men bare spise så meget suppe vi orker i de næste dage. Så må vi se om det giver noget.

Trods en lang weekend i London med MASSER af god mad, vejer jeg det samme. Det virker som om, min vægt bare står fast. Selvom jeg i perioder cykler og løber - sker der ikke noget. Hmnn.. måske jeg bare skal veje hvad jeg gør? Nå, men hvis maven bare blev lidt mindre, så er jeg glad.

Håber I er glade derude.

6 kommentarer:

  1. MUMS!

    Har lige kogt en grøntsagssuppe på din opfordring. Her i Berlin har det fra tidligt i morges sneet rigtigt meget og nu er det på retur.

    Alt var suppehvidt og som et maleri.

    Vejrudsigten i morgen her er regn og formodentlig 9 C.

    Godt jeg nåede suppen og det snehvide landsab!

    SvarSlet
  2. Uha, suppe er godt på kolde dage, men 9 grader er nu ikke at foragte på denne årstid :-)

    SvarSlet
  3. Jeg har aldrig rigtig prøvet at lave hvidkålssuppe - smager det godt?

    SvarSlet
  4. Gemt, som du ser på billedet er der mange andre ingredienser i end hvidkål. Min udgave er meget stærkt krydret med chili, da jeg godt kan li rigtig at få varmen af suppe. Egentlig er opskriften fra en 7 dages kur, hvor man spiser suppe morgen, middag og aften, men jeg spiser den bare for at booste min forbrænding.

    Tror jeg vil eksperimentere med en grøn udgave i aften.

    SvarSlet
  5. Det lyder da lækkert! Jeg eeelsker chilli og den virker ret billig at lave - hit! Det skal jeg have prøvet :)

    SvarSlet
  6. Bonus info : Hvis du laver en stor portion kan den holde sig en uge i gryden!

    SvarSlet