mandag den 5. marts 2012

Chilli con carne.

Det er blevet lidt koldere i dag - solen var væk og der kom lidt sne. Fik lyst til at få den indre varme med en chilli con carne.
Oksekød 12% ( det magreste jeg kan finde her i Schweiz ) simrer sammen med et hakket løg og et enkelt fed hvidløg.

Hakket grøn peberfrugt og et lille chilipeber.
Nemt med lidt tilsatte dåser.
Simrer afsted i god tid.
Et lille baguette dazu...

Finder det stadig svært "kun" at lave mad til 2 personer efter ungerne er flyttet! Vi kunne smide ca. en portion ud - og det er ikke nemt at lave en mindre portion.

Velbekomme!

Skrev foresten en kommentar til en madblogger, at hendes mad så rigtig lækker ud, men hvordan De kunne holde den slanke linie, og at jeg ikke kunne tåle at spise sådan. TÆNK, min kommentar blev ikke godkendt. Så bitchen som jeg er tænker: hun er nok fed! Kunne hun ikke ha skrevet en humoristisk kommentar tilbage? Hmn.. måske skal man bare ikke kommentere i dette forum, for det er da virkelig ikke mange der gør.

Go aften.

7 kommentarer:

  1. ha ha, nogle mennesker er let stødte, især bitcher.

    Nå, nej mange her skriver bare for at blive læst åbentbart, men du må gerne skrive hos mig ;-)

    Lækker mad iøvrigt, selv fik jeg oksehale-ragout hos ex-en i weekenden, stort mums ;-O

    SvarSlet
  2. Hej Erik, det er ikke altid lige nemt at finde sig til rette i cyberspace.

    Jeg skriver gerne hos dig, og ved du evner rummelighed, så du bliver ikke stødt på stiletterne.

    Oksehale- ragout, wau - det lyder ret eksotisk.

    SvarSlet
  3. her er noget anderledes end på tv2 som man nok lide skal vænne sig til, men i princip er jo blogkultur altid blogkultur.

    Oksehale-ragout er bare så vildt godt, halerne ligger i lidt sherry med forskell. krydderier natten over i køleskab, og så koger man halerne i suppen, 5-6 timer så det bliver rigtigt mørt og gaodt ;-)

    SvarSlet
  4. Det er da sjovest med kommentarer! Jeg screener ikke mine, de ryger bare lige på :D

    Chilli con carne var ellers en god ide - det har jeg heller ikke lavet i lang tid.

    SvarSlet
  5. Jeg skal heller ikke godkende kommentarer, hvis der skulle komme nogle grove, så forholder jeg mig da bare til det.

    Ja, chilli con carne er god til at sætte forbrændingen igang, og undlader du brød er det jo en ret helt uden carbs.

    SvarSlet
  6. 12%? Det er jo nærmest en fedtbombe herhjemme. Hakkekød kan også bliver for fedtfattigt - 6% synes jeg er meget tørt, så går som regel efter det med 8-12% fedt når jeg en sjælden gang har det på menuen.

    SvarSlet