onsdag den 7. marts 2012

Vegetar lasange.

Hmn.. synes det er svært at finde på en sund aftensmad, og ved egentlig heller ikke om aftenens er den sundeste.

Optøet spinat blandes med peber og

ricotta - jeg brugte kun et halvt bæger, da vi jo kun er to personer.


En tomatsauce laves af et stort fed hvidløg, et halvt løg, en dåse flåede tomater og lidt Herbes de Provence.
Saucen simrer godt ind i ca. 15- 20 min. under låg.

Lasange pladerne er grønne, men om de er sundere end de hvide, ved jeg ikke.

Klar til at komme i ovnen i 30 min. ved 200 grader. Brugte en halv pose Gruyere til at gratinere med.
 Den færdige lasange ( vender lidt sjovt )... men den smagte godt. Kom lige et par dråber tabasco over for at sætte gang i forbrændingen.

Spiste en grøn salat med cherrytomater, agurk og hvide bønner dertil.


Nå, men motionen i dag var kun en lille halv times gåtur med hunden.

I morgen skal vi ha gæster, så det bliver ikke slankemad.

God aften.



5 kommentarer:

  1. Du har mange flere dejlige italienske produkter end vi har. Her i byen har jeg aldrig set Galbanis ricotto, den er så god. Må vist se at komme over grænsen, jeg savner parmesanen jeg har næsten ingenting over fra efteråret.

    De grønne lasagneplader, er der ikke spinat i dem? Jeg synes efterhånden sortimentet er bredt og mon ikke de grønne og dem med æg er en kende bedre, prismæssigt er de dyrere, men vi kan jo let lade os bedrage.

    Det er 24.5 her i byen idag, vidunderligt.

    SvarSlet
  2. Jo, lasangepladerne er vist "farvet" af spinat - vi elsker italiens mad, selvom det jo ikke er det mest slankende. Så må lære at begrænse portionerne.

    Dejligt med forårets komme - her har dagen også været dejlig lun. Sidst på ugen lover de op til 21 gr. her, men det dropper nok hurtigt igen.

    SvarSlet
  3. Kigger man på italienerne generelt, er de jo ikke kraftige eller fede. Det er jo mest noget der hører til de nordiske landes madvaner eller uvaner.

    Du kan få sort pasta også, det ser sofistikeret ud på en tallerken synes jeg med skaldyr.

    PS. Frygtelig ulykke Schweiz har været med om, med de stakkels børn fra den flamiske del af Belgien. Så mange ofre, stakkels stakkels pårørende, det gør ondt langt ind i mig.

    SvarSlet
  4. Jeg er da bare SÅ træt af de fikse små syd europæiske kvinder. De sipper champange og nipper til maden - hvem der bare kunne det. Øv.


    Forfærdelig ulykke - jeg var på grådens rand, da jeg læste om det.

    SvarSlet
  5. LOL Space. Heldigvis er min omgangskreds her nogen der kan li mad, vi spiser jo gerne 4-5 timer om søndagen, hvis vi kan slippe afsted med det. Jeg er bestemt ikke slank, kraftig bygget og jeg vil nyde.

    Ja, det er så frygteligt, de mange forældre, søskende som lever i uvished, forfærdeligt. Du var bestemt ikke alene om at føle sådan, jeg måtte tørre mine briller rene. Og da jeg ville snakke med rengøringsdamen igår om det knak min stemme og tårerne kunne jeg ikke styre.

    SvarSlet