tirsdag den 20. marts 2012

En ferie kat.

Vi bor det samme sted på Mustique som sidst. Der kom en sød lille gulstribet mager kat. Vores søn kaldte den Bøllemis og tænk, den er her endnu. Hold da op, hvor er dendejlig. Den hopper op og ligger på min mave, hvis jeg ligger på liggestolen. Startede med at gi den vand i askebægeret. Ved godt det ikke er så smart, men hjernen reagerer ikke altid fornuftigt m.h.t. Dyr, så da datteren ikke kunne spise sin bagel med laks til morgenmad, smuglede min mand en tallerken med til Bøllemis. Vi tog også en lille kande mælk med, som vi har i minibaren. Her sidst på dagen fik den ( ved ikke om det er en han- eller hun kat ) nogle peanuts. Den hopper helt op og griber om mine hænder, når jeg giver den en peanut. Selvfølgelig med bløde poter uden kløerne fremme. Ville godt tage det lille puds med hjem, men det er desværre ikke muligt. Heldigvis er her mennesker hele året, og tror faktisk at stuepigerne ogsaa fodre katten. Jeg poster et billede når jeg er hjemme igen

8 kommentarer:

  1. Kære Space. Ja, så er jeg straks helt solgt, når du beskriver Bøllemis ;-) Zorbas ligger og spinder ved siden af mig, imens jeg skriver ;-) Glæder mig til at se billeder, når du kommer hjem. Håber, at ferien er vidunderlig!
    Knus...

    SvarSlet
  2. Gakke, hvor hyggeligt at du kom forbi her! I går til frokost spurgte vi strand restauranten om De havde lidt fisk tilovers. Vi fik et pænt stykke rå fisk med til Bøllemis, og i aftes fik vi en hummerhale med tilbage til værelset. I dag måtte han nøjes med mælk og lidt tørt brød, men brødet gider han ikke rigtig. Her er ikke nogle butikker, så det kan godt være lidt pinligt at spørge tjenerne. Men nu har De vist fundet ud af at vi fodrer katten.

    Vi er jo vant til hunde, og de spiser nærmest alt, men katte er vist mere kræsne.

    Håber I har det godt og nyder forårets komme.

    SvarSlet
  3. Heyyy Space! Nu blev jeg lige opdateret på din blog, dine indlæg er altid spændende og hyggelige. Det kniber lidt med at huske at få læst, det var nemmere i den gamle tv2-blog, den kunne jeg finde rundt i, det kan jeg ikke i denne...mangler lissom en oversigt over de forskellige blogs.
    Ferien lyder da total dejlig, bare det var mig. Er dog ved at planlægge en ferie i maj :o)
    Jeg prøver også - ligesom dig - at spise sundt/grønt for at smide lidt inden sommeren, men ak, jeg er madglad og efter jeg begyndte at løbe, har jeg en appetit som en jord-og-betonarbejder, men jeg gør da et forsøg.

    SvarSlet
  4. Hej Stella.
    Dejligt at du kigger forbi. Når jeg klikker ind på bloggen kommer jeg til mit "betjæningspanel", der står de nyeste indlæg over de blogge, jeg følger her. Men ja tv2 var mere overskuelig.

    Er på vej til en sejltur til Tobago Cays, hvor man kan svømme med skildpadder.

    Har løbet en lille tur på 3,5 km hver morgen - pånær idag. Hvor langt løber du? Held og lykke med "kampen".

    SvarSlet
  5. Jeg går i en løbeklub, og er igang med et begynderprogram, der skulle ende ud i at man kan løbe 5 km. Jeg synes, det er ved at være lidt hårdt, løber 3 gange om ugen, 2 gange i klubben og 1 gang alene, og øger tiden hver gang. Desuden har jeg fået lidt ondt i hoften/lænden, rigtig ærgerligt, håber det går over. Fortsat god ferie og hils skildpadderne...:o)

    SvarSlet
  6. Katte er helt sikkert mere kræsne end hunde, og de bliver lyn-hurtigt forvænte ;-)
    Det er flot, at I gør så meget for at fodre Bøllemis (overskrider nogle af jeres "pænheds-grænser"). Det er også sundt at vise omverdenen, at man har følelser over for hjemløse væsner. Øjen-åbnere er i den grad tiltrængt rundt omkring...

    Foråret er skønt, og vi får bygget flere km2 på sommerhuset. Stressende, men på sigt dejligt ;-)

    SvarSlet
  7. Hej Space,

    Du har jo et hjerte af guld mht den lille Bøllemis - han rejste nok gerne med hjem til de koldere himmelstrøg for at holde dig med selskab og spise fiskerester :-)

    Har du set der er kommet en TV2-bloggens venner gruppe på fb?? Du kan kigge for i hvis du lyster :-)

    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  8. Gakke, jeg vil lige om snart poste nogle billeder af den lille kat.

    Lisbeth, har ikke fået kigget på den FB side, men det vil jeg da gøre!

    SvarSlet