mandag den 12. marts 2012

Mere sund aftensmad.

Forsøger ihærdigt at holde den sunde linie - mangler stadig at få noget motion arbejdet ind. En lille gåtur med hunden er simpelthen ikke nok.

2 styks kyllingebryster blev marineret i..

denne bbq marinade.

Nogle af de første friske grønne asparges koges.
Kyllinge brysterne steges på en grill pande. For 1. gang i mange år han manden skilt vores gasgrill for vinteren. Vi plejer ellers at grille rigtig meget, men en god grillpande er ikke at kimse ad.
Et løg, en rest champingons, et stort flot rød peber, lidt cherry tomater og et drys frisk hakket persille udgør størstedelen af tilbehøret.

Tror det var en sund aftensmad. Det føles dejlig let i maven.

Håber virkelig vi kan fortsætte uden at spise for meget stivelse til aftensmaden.

"Baby steps - baby steps"....... :-))


7 kommentarer:

  1. Det ser altså rigtig godt ud. Jeg har en sådan Tefal pande jeg med, ligner det. Det er en glimrende ting, jeg er ikke meget for at grille på altanen, da gasflaskerne står der. BUM

    Apropos sundt, du skulle ikke ville ønske se, hvad jeg spiser til min cappucino nu her..... Godt du ikke kan se, hvad skribenten foretager sig nu. Men godt er det.

    SvarSlet
  2. Fransk nougat, chocolate eclairs, croissant, tarte au pommes ?????? Der findes mange franske fristelser... men lives skal jo også nydes.

    SvarSlet
  3. Jeg var i Lidl forleden - de havde skandinavisk dag, så jeg handlede lidt mundgodt. I går var det 2 x 2 forskellige kager fra Sverige - den ene kaldes dammsugare på svensk og den anden var chokolade dyppede havregrynskager. Som om det ikke var nok, snuppede jeg også et par stykker schweizisk chokolade fra Lidl lavet på Alpenmilch som der står på papiret. Jeg så et forbrugerprogram, og det stemmer faktisk. Godt var det.

    SvarSlet
  4. Mørk chokolade indeholder jo de gode antiorksidanter. Min mand spiser et lille stykke chokolade hver dag, og han er ikke overvægtig.

    SvarSlet
  5. Ja, det er rigtigt, men der nipper man jo osse, sådan en 90% kan man simpelthen ikke klemme ned - men et lille stykke eller to til en god kop kaffe, eller port.

    SvarSlet
  6. Så fandt jeg dig endelig ved at snuppe linket fra sidsels side. MEN når jeg prøver at tilføje dig "bloglovin" så jeg har overblik over de blogs jeg følger, så popper den op med noget med Kennedy spacecenter, når jeg skriver spaceblog.blogspot.com. Hvad f.... gør jeg galt??

    SvarSlet
  7. Ha-ha-ha, Kennedy spacecenter - så er man da kommet i fint selskab.

    Herligt at du fandt mig. Jeg vil iøvrigt lave en omgang hvidkålssuppe i dag. Det er den 3. portion siden du bloggede om den.
    Jeg spiser den kun til frokost, men har endelig fået lidt gang i vægttabet!

    SvarSlet