tirsdag den 31. januar 2012

Den daglige gå tur.

"Tab for alt ikke lysten til at gå. Jeg går hver dag det daglige velbefindende til og går fra enhver sygdom. Jeg har gået mig mine bedste tanker til, og jeg kender ingen tanke så tung, at man ikke kan gå fra den"

Citat : Søren Kierkegaard.

Men lige i dag - vejret var skønt og vi vandrede op af et bjerg. Der var børn på kælk, og folk på ski - der kom ned imod os. Vi hilste på et par andre hunde, som vi plejer - egentlig må man ikke lade sin hund løbe frit, men det gør de fleste, der har lidt styr på Deres hunde gør det alligevel.

På vejen hjem, som jo går ned af kommer der 2 Siberiske Huskies løbende imod os rundt i et sving. Bernie løber hen for at hilse på Dem, og de gøer og bider efter ham. 2 imod en ikke så godt. Ejerne kommer med en 3. hund, som De har i snor. Vi siger, at Deres hunde angreb vores, og manden undskylder og siger, at hunnen er ret agressiv. Så spørger vi hvorfor, han lader Dem løbe løs, når han godt er klar over det? Han siger, der plejer ikke at være nogen her. RIGHT! Det er en af de mest populære vandreture, da der ingen biler kommer. Vi taler med et andet ægtepar, der har 2 små cockerspanieler, og de siger De har set det før. Han ved hvor De bor, som er lige i nærheden og De driver en kennel for Serbiriske Huskies og kører på slæde o.s.v.Et andet ungt par standsede, og manden sagde, at Sibiriske Huskies angriber som et team. Men mon ikke hunde, der lever i flok gør det?
 Hvis det sker igen, melder vi Dem til politiet. Her i Schweiz er det jo obligatorisk at gå på hundeskole med sin 1. hund. Det er en lov som blev indført for 2 år siden, måske har disse mennesker ikke gået på hundeskole? Det er et system, der passer mig rigtigt godt. Det er nemlig ikke hundene, der er noget galt med - men ejerne!


Heldigvis ser det ikke slemt ud, men han peb og græd da godt nok lige da det skete, og der lå en stor tot sort hår i den hvide sne.

Nå, det var alt fra alperne i dag.

7 kommentarer:

  1. Hej igen,

    Jeg kan huske du skrev om det med hundeskole, det er en rigtig god ting man har i Schweiz. Man kunne ønske, at man så slap for den slags oplevelser som I var udsat for.

    Jeg mødte en svensk berner-sennen mens jeg var i Sverige for lidt over en uge siden, den var så sød. Romeo hed den

    SvarSlet
  2. Nu gik det jo ikke så galt, men det var jo bare heldigt.

    Hører der var sne i Syd Frankrig i går, men måske ikke i var?

    SvarSlet
  3. Ja, det er faktisk første gang i mine år hernede, at det ligger over natten, det var frostvejr her til morgen.

    Jeg har lagt et billede på pia-charlotte.com det er hvidt både på tage og mark. Solen skinner og det ser smukt ud.

    Jo, det var måske som du siger rent held at det ikke gik så galt, er de hunde du mødte nogle gale hunde ? Jeg synes ikke jeg kender noget til dem.

    SvarSlet
  4. Har været forbi og se de smukke billeder. Børnene må være ellevilde!
    Jeg har problemer med at logge ind på wordpress, så du får lige en hilsen her.

    SvarSlet
  5. Hej...! Der har lige været en sag her med en sådan Husky, der angreb en lille Bichon, der nær mistede livet, ved faktisk ikke om den overlede.Pyha, folk skal have styr på deres hunde. Godt, at Bernie havde lidt at stå imod med...:O)

    SvarSlet
  6. Jeg er så trät af folk der lufter hunde uden snor "fordi de har styr på dem", det er der alt for mange der ikke har, og man kan aldrig 100% vide hvad der venter rundt om hjörnet. Med mindre man er på et stort område hvor man virkelig kan se alt i en stor omkreds, så skal man altid have snor på sin hund. Altså i mine öjne. Huskyen er bestemt ikke ukendt på div. bidelister i verden, men godt der ikke skete Bernie noget alvorligt, selvom selve oplevelsen for nogle hunde kan väre rigtig grim og give varrige mén.

    Hunde skolen er så god en ide, det forsögte vi jo at få dem til at indföre i DK istedet for den latterlige hundelov, men desvärre uden held.

    SvarSlet
  7. Stella, uha - har egentlig ikke rigtigt hørt om disse huskies tidligere.

    NB, Jeg har ikke 100% styr på Bernie, men plejer at være hurtig til at gi ham snor på. Løber han fri så kigger jeg mig altid godt for - både bagud og foran. Der er jo ret mange mennesker, der er bange for store hunde.

    SvarSlet