mandag den 30. januar 2012

Restemad.

I lørdags havde vi jo en del gæster, og der er en del mad tilovers, så i aften igen står den på restemad.

Starter med en laksemad med dild og sennepsdressing på hvidt toast ( sorry NB ).

Herefter en salat med raddicio salat, ruccola, granatæbler og appelsin...

fintsnittet fennikel.
Den færdige salat med lidt dressing af jomfru olivenolie med salt og peber.


Rester af franske, schweiziske og engelske oste - hertil ristet pumpernikel. Så bliver det hele ikke hvidt ;-)


Nå, men vi har da stadig en masse grønt, som vi skal konsumeret de næste dage. Her er blevet rigtig koldt - det var 10 minus grader i morges.

God aften.



5 kommentarer:

  1. Hej Space,

    Laks er altid en dejlig spise. Jeg kan forstå, der har været hygget internationalt forleden. Må jeg ha lov og foreslå indbagt laks i spinatblade med en dijon senep sauce? Jeg har en opskrift derpå fra Gordon Bleu skolen i Paris, hvis du er interesseret, jeg besøgte den sammen med nogle madglade venner, en enorm oplevelse.

    ps.Jeg er helt pjattet med cheddar ost for tiden, havde glemt bort, hvor god en sådan er.

    De andre indlæg vender jeg tilbage til, men allerede nu frygteligt med de hunde der angreb. Klart I skal melde det, det kan jo ikke være meningen, hopper iseng, det var nattens toiletbesøg. hihi.

    SvarSlet
  2. Hej PC,

    Lyder som en spændende opskrift, den må du gerne smide på din blog, når du har tid.

    SvarSlet
  3. Jeg skal lægge den op en af de kommende dage.

    Og ja, det var noget rigtig guf.

    SvarSlet
  4. Jeg er vild med både laks og ost, så det var lige et restebord for mig :)

    SvarSlet
  5. NB, den står vel stadig på suppe hos dig?

    SvarSlet