mandag den 9. januar 2012

Nyt køkken og nem aftensmad.


Vores gl. køkken - eller d.v.s. noget af det - for vi har også genbrug, var hvid laminat med lange stål greb, jeg altid hang fast i med mit tøj. Nu har vi prøvet at lave det mere hyggeligt, hvide træ skuffer - en fed træ borplade og greb i læder. Bordpladen var før sort skiffer og meget medtaget.

Gulvet var tidligere sorte fliser - meget koldt - nu er det træ, som skal se gammelt ud.


Kogeøen er stadig industriel, men skufferne uden de forhadte greb, men med let lukning.


Før var disse skabe højglas mørkegrå, nu er de malet i en mat brun farve, men vi har bibeholdt indretningen, således at det er de samme hylder og hårde hvidevarer.

Nu til aftensmaden som jeg lige har forberedt. Det er kyllinge bryster, der har fået et snit og fyldt med smørreost med hvidløg/ basilikum smag - en soltørret tomat - et blad basilikum og omviklet med parma skinke. De skal i ovnen ca. 30 min. ved 200 grader.

Hertil serveres fuldkorns pasta med færdigkøbt pesto - regner med manden husker et frisk brød på vejen hjem.


God aften til bloggen.


6 kommentarer:

  1. Hold käft hvor ser det - som forventet - bare godt ud!
    Jeg var lige ved at tro at vi havde serveret samme aftensmad i dag :-D
    Her var det dog mozerella med färdigköbt röd pesto, pakket ind i parma, og så fik de nogle färdiglavet "hapsere" til, og jeg fik et skönt glas pulver :-)
    Jeg må lige lave din ret i när fremtid, den sidder vist lige i skabet her i huset.
    Tak for kig i jeres nye dejlige fede kökken, og skönt at se lidt mad igen ;)

    SvarSlet
  2. Ha-ha, tak nu er billederne vist lidt mørke.

    Mozarella med parma har jeg ikke prøvet, hvor lang tid i ovn??

    Du er så sej med dit pulver - din pulverheks ;-))

    SvarSlet
  3. He - ja det må vist väre mit nye navn :-D
    I dag har faktisk väret streng synes jeg, men nu er den heldigvis slut og i morgen skinner solen igen, eller også sner det.

    Du skal bruge parma, röd pesto, og mozzarella. Du skärer mozzarella ud i ikke alt for tynde skiver (med det er jo en smagssag) Ca en tsk pesto på den ene halvdel af skiverne, den anden oven på pestoen, så der er en klapsammen :)
    Rul dem ind i parma så du har små pakker, og så i et lille ovnfast fad. Jeg giver dem 4-6 minutter ved omkring 200 grader, der bliver en "sauce" i fadet, og så köber I lige et af jeres läkre bröd og så kan I dyppe det i "saucen" når I spiser - og så selvfölgelig et godt glas vin. Det er altså bare en skön ting, og lidt salat til er heller ikke dårligt.

    SvarSlet
  4. Nøøøøj hvor ser det bare top lækkert ud :) Super tillykke med jeres "nye" omgivelser, det må da være det ultimative at komme hjem til den rede :O)))
    Vi er selv i gang med det helt store :) og om ikke så lang tid, flytter vi til sprit nye omgivelser, uhhhh hvor har jeg dog ondt i min mave, for vi forlader den "trygge" rede og FLYVER næsten helt om på den anden side af jorden, (sådan metafor-agtigt sagt :O))
    Nå nok om det, her handler det om dine lækre omgivelser, og DET ser bestemt dejligt ud, specielt med nyt trægulv, DET vil du ikke fortryde :)

    K&K fra B :)

    SvarSlet
  5. B, Jamen jeg hører da gerne om Jeres flytning - var det til Jylland? Det er jo altid spændende, synes jeg.

    I dag har vi lige fået fuget det sidste, sjov nok som der altid mangler et eller andet.

    Ha det god!

    SvarSlet
  6. Må man spørge hvor du har fundet de lækre lædergreb henne?

    SvarSlet