søndag den 22. januar 2012

En hobby.

Jeg savner at ha en hobby. Noget jeg virkelig brænder for - elsker - og ville nyde at udføre, men hvad? Nogle ideer?

Jeg kan godt li at indrette boliger og få dem til at virke indbydende og hyggelige, men det er vel egentlig ikke en hobby.

Frimærker..
Møntsamling..
Skrivning...
Strikke...
Sy...
Decoupage...
Tegne/ Male...

Næ, jeg har faktisk aldrig haft en rigtig hobby. Kan godt li at tegne lidt engang i mellem, har malet et par malerier, men er aldrig blevet helt 100% fanget af en interesse.

Jeg elsker at læse, og kan gøre det i timevis - nyder at gå tur i naturen ( gerne med hunden ), men alligevel føler jeg at jeg mangler gnisten og glæden ved ting.

Madlavning er sjov og et nødvendigt onde - men derfor er jeg ikke specielt god til det.

Nå, det var et lille søndags- "hick-up" fra mig.


14 kommentarer:

  1. de fleste har det nok som dig, lidt allround hobbyinteresser og uden at det bliver noget dybere og mere.
    Ingen fejl på det, og jeg elsker også selv at læse, noget som kan føre mig bort i timevis til en anden verden, hvor jeg er med i bogen ;-), og er totalt tabt for omverden.

    SvarSlet
  2. Jamen, Erik - du KAN JO MALE!!!!

    SvarSlet
  3. jep, men du skriver jo også at du kan en hel del ting, bare på hobbynivå.
    Så hvis du vil mere må du fordybe dig, evt. udfordre dig selv og give dig selv en chance for at se hvad du vil med det.
    At tegne og male er masser af øvelse og træning, som det meste andet og hvis du er så heldig at blive bidt af det, går det naturligvis nemmere.
    Så sæt igang og giv det en chance, med det du nu vælger ;-)

    SvarSlet
  4. Tak, jeg vil forsøge at finde min nische.

    Nat-nat.

    SvarSlet
  5. god vind med søgendet, og morgen, morgen ;-)

    SvarSlet
  6. Space, jeg har set hvor flot du bor, du skal være mere end velkommen til at kigge forbi vores lille hybel og komme med gode råd og flotte ideer :)

    SvarSlet
  7. L. - ha-ha, hvor er du sød. I skal igang med Christians værelse snart?

    Vores søn havde en skrå væg over sin seng ( for ca. 17 år siden ). Jeg malede loftet som en himmel med skyer o.s.v.

    Men der er jo sket meget med børneværelser siden dengang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, snart står Christians værelse for tur og ellers er hele huset ret tomt også, så der er en masse at gå i krig med :-)

      Lyder vildt cool med den der himmel - så kreativ er jeg desværre ikke.. Så kig endelig forbi og giv den gas ;-)

      Slet
  8. Uuh så kan du jo tage et kig på min nye indretningsplan på min blog (; Er ved at lave et lille walk-in-closet!

    SvarSlet
  9. Hej Space,

    Ja, man kan jo ha mange typer af hobbies, jeg samler på lyd. Det er faktisk vældig spændende, da det er ren nostalgi. Jeg har samlet på andet også førhen, men nu er det lyden fra offshore radio der gælder.

    Håber du finder din platform. Faktisk kunne jeg godt bruge en som havde interesse for for radio forening, bl.a. med kontakter, fonder osv.

    Herligt at være hjemme igen efter en uge i Sverige, derkom sne oppe i sydlige del af Småland hvor jeg var.

    Hilsner fra Provence.

    SvarSlet
  10. Altså...

    Jeg synes helt sikkert, at din nye hobby skal være Gratis Råd&Vejledning til at skabe et hyggeligt normalt hjem for to voksne mennesker og en baby. Så sender jeg dig nogle billeder af min ekkodal og vupti! så har du en hobby det næste halve år. Smart, ikke? ;-)

    SvarSlet
  11. PC, jeg har jo læst om din interesse for radio på tv2 bloggen, men tror desværre ikke lige det fænger mig. Ha det godt dernede i det lune ;-)

    Sarka, ja da - bare kom an, men du kan jo selv. Har da set et meget interessant perle projekt/ køkkenur for ikke så længe siden.

    SvarSlet
  12. Hehehe, det er nu meget forskelligt, har siddet her idag og lyttet til gamle radiospil med Ghita Nørby. De er over 50år gamle, handler om Vekokonto og den lille familie så at sige.

    SvarSlet
  13. Hej Spaceblog ...

    Hobby, hm!

    Jeg har haft en i hele mit arbejdsliv, nemlig mit arbejde. For ufattelig mange år side var jeg møntsamler og filatelist med det formål at trække på disse, når jeg engang skulle på pension.

    Nu er jeg efterlønner og har stadigvæk ikke fået kikket på de to som for nogle (mange) er en lækkerbisken.

    Om jeg savner min tidligere hobby (arbejde)?. Jo, for pokker.

    Har for ca. et år siden købt et Samsung TV med hele smøren og måske er en hobby begyndt at kikke frem, for TV har jeg aldrig anvendt til andet end TV Nyheder, men.

    Her i Tyskland er der godt nok gode muligheder for Full HD og om ganske kort tid kommer der adgang til 10 kanaler mere med HD og det er sagen.

    Jeg har ganske enkelt været kloden rund i natur og dokumentar optagelser vist i Full HD og det er sagen, og ja Samsung tilbyder rigtig mange 3 D i sine Apps.

    Jeg kan specielt anbefale den Østrigske kanal Servus, her fanges man ganske enkelt.

    Så, hobby, ja måske selvom jeg ikke vil indrømme det!

    mvh.
    frober ...

    SvarSlet