tirsdag den 3. januar 2012

MAD MEN.

Måske kender I denne amerikanske tv serie, men her på den isolerede alpetop er det er kærkommen nyhed. Synes godt jeg havde hørt lidt, men så alligevel ikke. Vi fik den anbefalet af venner i Danmark, så jeg skyndte mig at købe sæson 4 til min mand i julegave.


Jeg er vildt facineret af det flotte 60'er tidsbillede - det er virkelig en nydelse. Damerne er utrolig elegante med smukke frisurer - og det er altså ret morsomt at se, hvordan de ryger og drikker over det hele - fra tidlig formiddag.........

Det foregår i reklamebranchen - og virker meget troværdigt. Jeg er selv født i 65, og har selv arbejdet i reklamebranchen. Og i starten - (det var i 80'erne) stod der altså Gl. dansk på bordet fra morgen til aften- Og til frokost selvfølgelig kolde øl ( og vand ). Men den udvikling op gennem 90'erne - da forsvandt alkoholen fra arbejdspladsen - og det var nok heldigt for nogen.


Nå, men i aftes sad manden og jeg og så et par dvd'er i vores mørke tvstue. Vi mente nok, vi ville gemme den sidste dvd - og jeg gik op for at sige godnat til datteren - hold da op - klokken var blevet 01:30! Det er blot for at understrege, at man bliver helt opslugt af serien.

Den har vist gået på dansk tv, men ikke her i det tysk-talende har jeg set den på tv.

Hvis I ikke kender til den, vil jeg gerne anbefale den. Ikke den store vilde handling, men fine menneske skildringer i et meget autentisk miljø.

Hejsa.

6 kommentarer:

  1. Den kender jeg ikke. Men jeg er blevet ret glad for at köbe serier for jeg for aldrig set dem helt i tv.
    Dejligt sådan at hygge med tv indimellem:)

    SvarSlet
  2. Nu troede du vel ikke det handlede om mad, vel - ha-ha!

    Prøv at se nogle klip på youtube, så kan du se om det er noget for dig. Dejligt med dvd'er UDEN reklameafbrydelser.

    SvarSlet
  3. Ha ha - hvor du kan, der er nok en der har fået sovet ud hva ;-)

    Det havde nu väret dejligt med noget om mad, det er ved at väre länge siden du har lavet mad indläg - og det vil jeg da straks lige klage over.

    Ja det er super skönt at smäkke sådan en serie på, og kunne se uden afbrydelser alle de afsnit man vil. De nyeste serie her i huset er Dexter, den har vi de nu 4 udkomne säsoner af, den er også super god. Vil youtube jeres serie:)

    SvarSlet
  4. Jamen, vil da lige kigge på Jeres Dexter også. Det er jo herligt med inspiration den vej også.

    M.h.t. mad kører vi lidt i stampe " same old- same old", men måske de lysere tider giver lyst til at improvisere?

    SvarSlet
  5. Godt nytår til dig og familien :) - håber i kom godt igennem hele molevitten :O)

    Kan lige tilføje, at jeg er vild tilhænger af reality tv/serien om, Real Housewife of Beverly Hills på tv3 - det er så ekstremt, men samtidig ligger der også noget smukt under overfladen :))

    (ja ja, jeg ved godt, at jeg er uden for rækkevidde :O))

    K&K fra B :)

    SvarSlet
  6. Blogmoster, disse reality shows kan være fascinerende - men jeg bliver normalt træt af deltagerne.... :-)

    SvarSlet